Kodanikukaitse

Kodanikukaitse on süsteem, mille abil riik korraldab oma territooriumil asuvate inimeste kaitset ja neile abi andmist tehnogeensetest protsessidest, loodusnähtustest või relvakonfliktidest tulenevates erakorralistes olukordades ning valmistab ettevõtteid, asutusi ja organisatsioone ette erakorralistes oludes tegutsemiseks.

Vaata täiendavalt linki KODANIKUKAITSE

Hädaabikõne

Eestis on üks hädaabinumber 112 kiirabi, pääste ja politsei kutsumiseks. Vajades kiirabi või soovides teatada korrarikkumistest, kuriteost või liiklusõnnetusest, helistage hädaabinumbril 112 Häirekeskusesse. Selgitage ka lastele, millal ja kuidas tuleb ja tohib helistada numbrile 112. Hädaabinumber 112 valitakse ühtemoodi nii mobiil- kui ka tavaliselt telefonilt ja sellele helistamine on tasuta.

Hädaabinumbrile helistades:

• teatage võimalikult kiiresti ja selgelt, mis on juhtunud, kus see juhtus ning kes helistab;
• jääge rahulikuks ja vastake esitatud lisaküsimustele;
• jätke meelde ja andke operaatorile edasi sündmusega seotud isikute (mees/naine, eeldatav vanus, kasv, riietuse kirjeldus), sõidukite (reg number, mark, värvus) ja muude asjaolude võimalikult täpne kirjeldus;
• ärge lõpetage kõnet enne, kui operaator annab selleks loa.

Kõik hädaabinumbrile saabunud kõned salvestatakse

Politsei klienditugi 612 3000 töötab esmaspäevast reedeni kella 9-17, välja arvatud riiklikel pühadel. Riiklikule pühale eelneval tööpäeval töötab klienditugi kella 9-14. Helistamine on tasuline, vastavalt sideoperaatori hinnakirjale.

http://www.politsei.ee

Riigiinfo telefon 1247 töötab 24 h.

http://www.rescue.ee